FREQUENTLY ASKED QUESTIONS
Veelgestelde vragen over onze collectie en diensten
Welkom bij onze veelgestelde vragen (FAQ) pagina. Hier vindt u antwoorden op allerlei vragen over onze producten en diensten.
Of u nu meer wilt weten over zakelijke kortingen, facturatie-opties, onze zorgvuldig opgeknapte lampen of de herkomst en levering van onze unieke meubelstukken – we hebben het voor u op een rij gezet.
Heeft u specifieke vragen of wilt u een persoonlijk advies?
Neem gerust contact met ons op. We helpen u graag verder!


Algemeen
Zijn er speciale prijzen mogelijk voor bedrijven?
Ja, bij afname van meerdere items is het mogelijk om een korting met ons af te stemmen. Stuur ons een mail voor een prijsopgave bij meerdere items, we maken dan afhankelijk van het aantal en eventuele bezorging, een aantrekkelijke totaalprijs.
Kan ik een BTW-bon ontvangen op vintage items?
De meeste van onze meubels en artikelen vallen onder de margeregeling gebruikte goederen en daarop is geen BTW van toepassing. Een factuur is wel mogelijk. Daarop staat aangegeven of het zgn. margegoederen betreft of dat er BTW van toepassing is.
Lampen
Zijn de lampen klaar voor gebruik?
Onze lampen zijn opgeknapt. Dit betekent dat de fitting en bedrading zijn nagekeken en zo nodig zijn vervangen. Alle lampen hebben een normale E27 fitting en de bedrading voldoet ook aan de Europese veiligheidsnorm.
Kan er een dimmer op de lampen aangesloten worden?
Ja, u kunt een dimmer aansluiten op de lampen.
Hoe kan ik de zware fabriekslampen het best bevestigen aan mijn plafond?
De meeste lampen hebben een gewicht tussen de 1,5 en 7 kg. Deze lampen kunnen zelfs aan een gipsplafond bevestigd worden. Hiervoor gebruikt u een zogeheten parapluplug. Deze zijn te verkrijgen bij elke bouwmarkt. Bij de zwaardere lampen, boven de 7 kg is het van belang deze aan een haak in een dragende balk op te hangen. Bij een bouwmarkt kunt u meer informatie daarover krijgen.


Meubels
Waar komen onze meubels vandaan?
De meeste van onze items komen uit Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Italië en Frankrijk. Daar kopen wij bij handelaren of particulieren en bezoeken we vele rommel- en antiekmarkten. Ook zijn we actief op (online) antiek veilingen. Na restauratie in onze eigen werkplaats verkopen wij onze items via onze website, incidenteel op Catawiki en specifieke antiekmarkten.
Is het mogelijk om de meubels te laten bezorgen of verzenden
Ja, dit is zeker mogelijk! Neem een kijkje op onze Info Pagina.
Verkopen jullie ook losse onderdelen, zoals onderstellen of tafelbladen?
Nee, helaas doen wij dit niet. Omdat het altijd lastig is om aan mooie onderdelen te komen, willen wij deze zelf optimaal gebruiken.